dnes je 4.5.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
2021
PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
<august  október>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia
PRK-01-2021
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Mesto Stupava
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00305081
Hlavná 1/24, 90031 Stupava

Slovensko
Kontaktná osoba: Mesto Stupava
Telefón: +421 260200923
Email: peter.fischer@stupava.sk
ODDIEL II: PREDMET
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov
Referenčné číslo:
Druh zákazky
Stručný opis:
Oprava havarijného stavu Ústredného Kúrenia v ZŠ kpt. J. Nálepku, ul. Školská 2, 900 31 Stupava. Mimoriadna udalosť spočíva vo vzniknutej havarijnej situácii, v rámci ktorej dochádza k úniku vody z ústredného vykurovacieho systému školy, čo má za následok poškodzovanie samotnej budovy.
Celková hodnota obstarávania (bez DPH)
Hodnota (Uveďte celkovú hodnotu obstarávania. Informácie o jednotlivých zákazkách uveďte v oddiele V): 100 675,18
bez DPH
ODDIEL IV: POSTUP
OPIS
Druh postupu
Priame rokovacie konanie
§ 115 ods. 1 písm. c) zákazka na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác alebo na poskytnutie služby sa zadáva z dôvodu mimoriadnej udalosti nespôsobenej verejným obstarávateľom, ktorú nemohol predvídať, a vzhľadom na vzniknutú časovú tieseň nemožno postupovať podľa § 109 až 111 alebo § 112 až 114, alebo
Odôvodnenie: Vzhľadom na vývoj situácie popísaný v doplňujúcich informáciách a ustálenú definíciu havárie, ktorou je mimoriadna udalosť, ktorá spôsobí odchýlku od ustáleného prevádzkového stavu, v dôsledku čoho dôjde k úniku nebezpečných látok alebo k pôsobeniu iných ničivých faktorov, ktoré majú vplyv na život, zdravie alebo na majetok, je nesporné, že sa jedná o havarijný stav, ktorý nebolo možné predvídať a nebol spôsobený verejným obstarávateľom. Štandardný postup zadávania zákazky podľa §112 nie je v zmysle zákonných lehôt dostatočne flexibilným, t.j. neumožňuje zabezpečenie odstránenia havarijnej situácie včas tak, aby sa nezvyšovali škody na majetku školy a súčasne, aby bol garantovaný nástup žiakov školy začiatkom školského roka v septembri.
ODDIEL V: ZADANIE ZÁKAZKY
ZADANIE ZÁKAZKY
Predpokladaný dátum uzatvorenia zmluvy
Názov a adresa hospodárskeho subjektu
Zadajte, koľkokrát sa použije časť V.2.3: 1
INŠTALMONT, s. r. o.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31435831
1. mája 98/30 , 90101 Malacky

Slovensko
Kontaktná osoba: Array

Informácie o hodnote zákazky/časti (bez DPH)
Chcete uviesť pôvodnú predpokladanú celkovú hodnotu zákazky/časti: Áno
Pôvodná predpokladaná celková hodnota zákazky/časti (bez DPH): 100 675,18
bez DPH
Hodnota (ktorá sa brala do úvahy): 100 675,18
bez DPH
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Popis technického stavu: - Technický stav pôvodných oceľových zváraných potrubí je nevyhovujúci, potrubia sú skorodované, dochádza na viacerých miestach k únikom vykurovacej vody, čo má za následok poškodzovanie samotnej budovy. - V teplovodnom kanále sú znehodnotené tepelné izolácie unikajúcou vodou. Zatápanie vykurovacou vodou spôsobuje kolaps elektroinštalácie. Celkový vykurovací systém školy je nevyhovujúci a stav v ktorom sa nachádza je havarijný. Voda preteká netesnosťami spojov a prehrdzavením rúr. - Ležatý rozvod vykurovacích potrubí je sústredený v teplovodnom kanále v ktorom sú okrem potrubí vykurovania vedené aj potrubia pitnej vody. Oceľové potrubia vykurovania sú po svojej technickej a ekonomickej životnosti. Nepredvídateľná situácia nespôsobená verejným obstarávateľom V zimnom období sa zistilo slabé vykurovanie v niektorých triedach ZŠ a najmä kuchyne ZŠ a sociálnych zariadení. Toto bolo operatívne riešené vyregulovaním vykurovacieho systému externou spoločnosťou. Po niekoľkých týždňoch sa však opäť objavili pôvodné zistenia a externá spoločnosť, odporučila vyčistenie celého vykurovacieho systému. Následne sa zistil únik tlaku vo vykurovacom systéme a boli vymenené automatické odvetrávacie ventily. Vo veci úniku tlaku bola vykonaná aj revízia tesnení a vnútorných blán v expanzných nádržiach neboli zistené nedostatky či poškodenia. Pri dennom meraní tlaku a dopĺňaní vody do systému sa zistilo, že dochádza ku každodenným stupňujúcim nárastom úniku vody vo vykurovacom systéme - za 24 hod. sa zistil únik 85 l vody, ktorý sa denne musel dopĺňať. Mestský úrad preto zabezpečil externú spoločnosť za účelom zistenia a zamerania úniku vody zvukovým systémom (HL-8000) vo všetkých troch vetvách vykurovacieho systému (dve vetvy sú vykurovacie a jedna vetva na ohrev vody). Externej spoločnosti sa však nepodarilo zistiť dôvody enormného úniku vody. Vzhľadom k už vyčerpaným možnostiam odstránenia, t.č. už havarijného stavu vykurovacieho systému, danej situácie, nakoľko jediný možný spôsob tak veľkého úniku vody je v potrubí nachádzajúceho sa pod budovami, jediným možným riešením havarijného stavu je rekonštrukcia ústredného kúrenia, ktorá povedie po povrchu miestností a vnútorného areálu budovy. Vzhľadom na vyššie popísaný vývoj situácie a ustálenú definíciu havárie, ktorou je mimoriadna udalosť, ktorá spôsobí odchýlku od ustáleného prevádzkového stavu, v dôsledku čoho dôjde k úniku nebezpečných látok alebo k pôsobeniu iných ničivých faktorov, ktoré majú vplyv na život, zdravie alebo na majetok, je nesporné, že sa jedná o havarijný stav, ktorý nebolo možné predvídať a nebol spôsobený verejným obstarávateľom. Časová tieseň V nadväznosti na havarijnú situáciu je potrebné jej bezodkladné riešenie tak, aby škody na ústrednom vykurovacom systéme školy a prípadné školy na majetku školy (za neustále zhoršujúceho sa pretekania vody) boli minimalizované. Vzhľadom na predpokladanú hodnotu zákazky sa verejný obstarávateľ nachádza v podlimitnom zadávaní zákazky. Štandardný postup zadávania zákazky podľa §112 nie je v zmysle zákonných lehôt dostatočne flexibilným, t.j. neumožňuje zabezpečenie odstránenia havarijnej situácie včas tak, aby sa nezvyšovali škody na majetku školy a súčasne, aby bol garantovaný nástup žiakov školy začiatkom školského roka v septembri. Vzhľadom na predchádzajúcu pandemickú situáciu, počas ktorej bolo vyučovanie žiakov obmedzené musí verejný obstarávateľ spraviť všetko preto, aby vyučovanie nebolo obmedzené z týchto technických príčin. V nadväznosti na uvedené má verejný obstarávateľ približne jeden mesiac na výber dodávateľa a realizáciu predmetu zákazky. Je tak zrejmé, že postupom zadávania zákazky podľa §112 by verejný obstarávateľ tento cieľ nemohol a nevedel zabezpečiť. Jediným možným riešením je tak zadávanie zákazky postupom priameho rokovacieho konania.
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2021-09-01T00:00:00


PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
15.5.2024 - Daň z príjmu právnickej osoby

Ďalšie povinnosti pre tento deň...
Kurzy mien 3.5.2024
1 EUR1,07 USD (+0,01)
1 EUR0,86 GBP (+0,01)
1 EUR4,33 PLN (+0,01)
1 EUR25,03 CZK (-0,06)
Ďalšie meny
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV