dnes je 19.5.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
2021
PoUtStŠtPiSoNe
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
<máj  júl>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia: V2020303
Toto oznámenie upravuje: Smernica 2014/24/EÚ
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Horská záchranná služba
Vnútroštátne identifikačné číslo: 37879693
Horný Smokovec 52, 06201 Vysoké Tatry

Slovensko
Kontaktná osoba: Horská záchranná služba
Telefón: +421 527877736
Email: ahrivnacikova@gmail.com
Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.hzs.sk
SPOLOČNÉ VEREJNÉ OBSTARÁVANIE
ODDIEL II: PREDMET
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov:
Referenčné číslo: V2020303
Hlavný kód CPV
34136000-9
Druh zákazky
Stručný opis:
Predmetom tejto zákazky je vo všeobecnosti dodanie 1 ks originál, nového, nepoužitého, nevystavovaného a neopravovaného automobilu, kategórie min. N1 (motorové vozidlá, ktoré majú najmenej štyri kolesá a používajú sa na dopravu nákladov), upraveného podľa požiadaviek verejného obstarávateľa spolu s požadovaným príslušenstvom a vybavením, vrátane dodávky na miesto dodania, dodanie príslušnej dokumentácie a služby súvisiace so zabezpečením záručného servisu.Bližšia špecifikácia predmetu zákazky je uvedená v súťažných podkladoch.
Informácie o častiach
OPIS
Dodatočné kódy CPV
34113000-2

Miesto vykonania
Kód NUTS:
SK041:
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Horská záchranná služba, Horný Smokovec 52, 062 01 Vysoké Tatry.
Opis obstarávania:
Predmetom tejto zákazky je vo všeobecnosti dodanie 1 ks originál, nového, nepoužitého, nevystavovaného a neopravovaného automobilu, kategórie min. N1 (motorové vozidlá, ktoré majú najmenej štyri kolesá a používajú sa na dopravu nákladov), upraveného podľa požiadaviek verejného obstarávateľa spolu s požadovaným príslušenstvom a vybavením, vrátane dodávky na miesto dodania, dodanie príslušnej dokumentácie a služby súvisiace so zabezpečením záručného servisu.Bližšia špecifikácia predmetu zákazky je uvedená v súťažných podkladoch.
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Náklady/Cena: Cena
Informácie o opciách
Opcie: Nie
INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Áno
Číslo projektu alebo referenčné číslo: ITMS 2014+ 310031M893
Doplňujúce informácie
Predmet zákazky bude financovaný z prostriedkov Európskych štrukturálnych a investičných fondov (EŠIF) (Operačný program Kvalita životného prostredia). Názov projektu: Rekonštrukcia rádiovej siete HZS, prípadne z iných relevantných programov, fondov a finančných mechanizmov, ako aj z rozpočtových prostriedkov verejného obstarávateľa.

ODDIEL IV: POSTUP
OPIS
Druh postupu
Informácie o rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme
Informácie o elektronickej aukcii
Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
Na toto obstarávanie sa vzťahuje dohoda o vládnom obstarávaní: Áno
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
Predchádzajúce uverejnenie týkajúce sa tohto obstarávacieho konania
Číslo oznámenia v Ú. v. EÚ: 2020/S 202-488029
Informácie o ukončení výzvy na súťaž vo forme predbežného oznámenia
ODDIEL V: ZADANIE ZÁKAZKY
Zákazka/časť je pridelená: Nie
INFORMÁCIE O NEPRIDELENÍ ZÁKAZKY
Zmluva/časť nebola pridelená
Iné dôvody (ukončenie konania)

ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Zdôvodnenie zrušenia: Dôvody hodné osobitného zreteľa, ktoré sa vyskytli v priebehu tejto verejnej súťaže (VS), sú skutočnosťami, pre ktoré nemožno od verejného obstarávateľa (V.Ob.) požadovať, aby v tomto verejnom obstarávaní (VO) pokračoval. Jeden z dôvodov z titulu ktorého sa V.Ob. rozhodol zrušiť predmetnú VS je skutočnosť, že podľa vyjadrenia kontrolného orgánu (Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky, Sekcia Európskych programov, Organizačný odbor, Oddelenie kontroly verejného obstarávania a nezrovnalostí, Panenská 21, 812 82 Bratislava ďalej len kontrolný orgán/ Poskytovateľ nenávratného finančného príspevku, t.j. Poskytovateľ) uvedeného v návrhu správy z druhej ex ante kontroly, V.Ob. konal v rámci vyhodnotenia ponúk tak, že došlo k porušeniu princípu transparentnosti podľa § 10 ods. 2 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (zákon). Uvedené porušenie zákona mohlo mať vplyv na výsledok VO, nakoľko v danej fáze VO nie je možné podľa vyjadrenia kontrolného orgánu jednoznačne konštatovať, že by predmetné VO smerovalo k výberu takého zmluvného partnera, ktorý by vzišiel zo zákazky zadávanej v súlade so zákonom. Uvedený nedostatok mohol mať/má vplyv na výsledok VO, nakoľko V.Ob. podľa názoru kontrolného orgánu akceptoval ponuku: -ktorá nesplnila požiadavky na predmet zákazky, -pri ktorej nie je jednoznačne preukázané splnenie požiadaviek na predmet zákazky a následne ponuka daného uchádzača bola označená ako úspešná, ktorá je dokonca vyššia ako PHZ a ktorá bola predložená ako jediná. Z uvedeného dôvodu kontrolný orgán v návrhu správy z druhej ex ante kontroly uviedol, že podľa bodu: -18 Prílohy č. 1 metodického pokynu CKO č. 5 verzia 6, Poskytovateľ v prípade, ak podmienky účasti alebo požiadavky na predmet zákazky (technické špecifikácie) boli vyhodnotené v rozpore s výzvou na predkladanie ponúk a súťažnými podkladmi, je povinný uplatniť finančnú opravu vo výške 25 %. -20 Prílohy č. 1 metodického pokynu CKO č. 5 verzia 6, Poskytovateľ v prípade nedodržania zásady transparentnosti a/alebo rovnakého zaobchádzania počas postupu zadávania zákazky, je povinný uplatniť finančnú opravu vo výške 25 %. Finančná oprava môže byť znížená na 10 % alebo 5 % v závislosti od závažnosti porušenia. Nakoľko však bola predložená len 1 ponuka, a to výrazne vyššia ako PHZ, a jedná sa o viacero parametrov, Poskytovateľ, má zato, že neboli naplnené podmienky na zníženie finančnej opravy. V nadväznosti na udelenie ex ante finančnej opravy, kontrolný orgán dal V.Ob. do pozornosti časť 2 bod 14 Metodického pokynu CKO č. 5. verzia 6: Ex ante finančnú opravu podľa ods. 12 písm. a) tejto kapitoly môže RO aplikovať v štádiu druhej ex ante finančnej kontroly VO (pred podpisom zmluvy s úspešným uchádzačom) za predpokladu, že by opakovaním procesu VO vznikli dodatočné náklady a časové obmedzenia. Poskytovateľ k týmto dôvodom uviedol, že vzhľadom na pokročilé časové obdobie realizácie projektu (Zmluva o poskytnutí NFP účinná 21.03.2018, Ukončenie realizácie hlavných aktivít projektu: 06/2022) navrhol V.Ob. vybrať si buď opakovať proces VO, alebo akceptovať 25% korekciu, s ohľadom na plynulú implementáciu projektu, ako aj jeho plánované ukončenie a naplnenie cieľov a merateľných ukazovateľov projektu. Poskytovateľ vyčíslil výšku finančnej opravy v sume 20 270,38 EUR. Ak by V.Ob. nezrušil VS a prijal by 25 % korekciu, vzhľadom na skutočnosť, že hodnota rozpočtovej položky 1.8 TMPV 1- dodávka je 67 567,94 EUR bez DPH, 81 081,53 EUR s DPH a návrh v ponuke jediného uchádzača bol vo výške 91 990,00 EUR bez DPH, 110 388,00 EUR s DPH, musel by rozdiel vo výške 49 576,85 EUR s DPH (29 306,47 + 20 270,38) zaplatiť z vlastných finančných zdrojov.
POSTUPY PRESKÚMAVANIA
Orgán zodpovedný za preskúmanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98, 82005 Bratislava

Slovensko
Kontaktná osoba: Úrad pre verejné obstarávanie
Telefón: +421 250264176 Fax: +421 250264219 Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.uvo.gov.sk
Postup preskúmania
Presné informácie o termínoch na podanie odvolania: Pokračovanie bodu VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE (Zdôvodnenie zrušenia) Vzhľadom na skutočnosť, že V.Ob. nedisponuje s dostatočnými vlastnými finančnými prostriedkami na kúpu predmetu tejto zákazky (druhý dôvod zrušenia predmetnej VS súvisiaci s prvým dôvodom zrušenia predmetnej VS), uvedenú skutočnosť možno tiež považovať za dôvod hodný osobitého zreteľa a teda dôvod na zrušenie predmetného VS. V súvislosti s uvedenými závermi kontrolného orgánu V.Ob. uvádza, že v bode 35.2 predmetných súťažných podkladov je uvedené, že V.Ob. podpíše Kúpnu zmluvu s úspešným uchádzačom po overení VO príslušným/príslušnými kontrolným orgánom/kontrolnými orgánmi, ktorý/ktoré predložia V.Ob. správu z overenia/kontroly VO s vyhlásením, že počas overovania/kontroly VO nebolo zistené porušenie princípov a postupov VO definovaných právnymi predpismi EÚ a SR pre VO. V opačnom prípade si V.Ob. vyhradzuje právo zrušiť VO podľa zákona. Táto/tieto skutočnosť/skutočnosti teda má/majú za následok potrebu zrušenia VO podľa § 57 ods. 2 zákona z dôvodu, že sa v jeho priebehu vyskytli dôvody hodné osobitného zreteľa, pre ktoré nie je možné požadovať, aby V.Ob. pokračoval ďalej v predmetnej VS. Dôvod/dôvody, pre ktorý/ktoré V.Ob. ruší predmetnú VS, vychádzajú nielen z normatívneho textu zákona, ale aj z pravidiel, ktoré vyplývajú z princípov VO, a to najmä z princípu transparentnosti, ktorý je zakotvený v § 10 ods. 2 zákona a ktorý je jedným zo základných predpokladov dosiahnutia účelu VO. V.Ob. záverom uvádza, že vyššie uvedené skutočnosti dôvod/dôvody, na základe ktorých V.Ob. ruší predmetnú VS podľa § 57 ods. 2 zákona, predstavujú legitímne dôvody na jej zrušenie, a to z dôvodu, že dané skutočnosti - dôvody možno subsumovať pod zákonné dôvody na zrušenie VO definované v ustanovení § 57 ods. 2 zákona, keďže tieto skutočnosti - dôvody predstavujú, dôvody hodné osobitného zreteľa, pre ktoré by nebolo možné od V.Ob. požadovať, aby vo VO, t.j. v predmetnej VS pokračoval. V.Ob. má za to, že existujú opodstatnené a legitímne dôvody na zrušenie použitého postupu zadávania zákazky a takýto postup nepredstavuje neprimeraný zásah do práv záujemcov/uchádzačov. V.Ob. v súčasnosti nevie potvrdiť, či pôvodný (rovnaký) predmet zákazky bude predmetom budúceho postupu zadávania zákazky, ktorý je upravený zákonom, a preto nie je možné v zmysle zákona oznámiť konkrétny postup, ktorý použije pri zadávaní zákazky na pôvodný (rovnaký) predmet zákazky. V prípade, že bude na pôvodný (rovnaký) predmet zákazky V.Ob. vyhlasovať VO, bude to po dohode s kontrolným orgánom, a to v blízkej budúcnosti (najneskôr do cca. konca júla 2021) a bude to postup VO, ktorý je upravený zákonom a ktorý bude predmetom opätovného uverejnenia. Zároveň V.Ob. oznamuje, že v prípade novo definovaného predmetu zákazky, predpokladá v blízkej budúcnosti (najneskôr do cca. konca júla 2021) použiť jeden z postupov zadávania zákazky, ktorý je upravený zákonom, t.j. predpokladá vyhlásiť VO (po dohode s kontrolným orgánom) v súlade so zákonom. V.Ob. v súvislosti s uvedeným nevie však v súčasnosti podľa zákona uviesť, či takéto zadanie novo definovaného predmetu zákazky bude predmetom opätovného uverejnenia. Predmetné VO nie je a) zelené VO; b) obstarávanie inovácií, ani c) obstarávanie zamerané na sociálne aspekty.
Útvar, od ktorého možno získať informácie o postupe preskúmania
Úrad pre verejné obstarávanie
Vnútroštátne identifikačné číslo: 31797903
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98, 82005 Bratislava

Slovensko
Kontaktná osoba: Úrad pre verejné obstarávanie
Telefón: +421 250264176 Fax: +421 250264219 Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.uvo.gov.sk
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2021-06-01T00:00:00


PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
27.5.2024 - Daň z pridanej hodnoty

Ďalšie povinnosti pre tento deň...
Kurzy mien 17.5.2024
1 EUR1,08 USD (-0)
1 EUR0,86 GBP (-0)
1 EUR4,27 PLN (+0,01)
1 EUR24,72 CZK (+0,02)
Ďalšie meny
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV